Portal, dzięki któremu Twoje
rozmowy kwalifikacyjne przebiegną pomyślnie.

Google wprowadza zmiany w wynikach wyszukiwania SERP

Google, który nie bez powodu uchodzi za internetowego giganta, po raz kolejny zaskakuje użytkowników. I o ile dobór kolorystyki stanowił zmianę wyłącznie estetyczną, tym razem rewolucja dotyczy wyników wyszukiwania (SERP), bowiem zmienia się długość title i description. Na podstawie znalezionego artykułu postaram się nieco przybliżyć planowane zmiany. Oto i one.



Innowacja w wynikach wyszukiwania Google dotyczy przede wszystkim specjalistów SEO, którzy zajmują się takimi czynnościami, jak optymalizacja i pozycjonowanie. Aktualizacja ma zapewnić więcej przestrzeni na tytuły oraz opisy pojawiające się w wynikach organicznych.



Na czym polegają zmiany?



Do tej pory wyznaczany obszar w wynikach Google zajmował 500 pikseli szerokości. Na początku maja został zwiększony o kolejne 100 pikseli. Zmiany dotknęły także długość title, którego długość teraz może wynosić nawet do 70-71 znaków oraz description, które może sobie liczyć maksymalnie 278 znaków. Jest to bez wątpienia duży plus dla wszystkich tych, którzy wiedzą, jak przebiega pozycjonowanie strony i optymalizacja SEO, gdyż działania te oznaczają więcej przestrzeni na przyciągnięcie uwagi potencjalnego użytkownika.



Zwiększenie Answer Box



Jeszcze jedną zmianą wprowadzoną przez Google jest zwiększenie Answer Box/Featured Snippet, funkcji SERP wyświetlanej w jasnoszarej ramce, która znajduje się nad wynikami organicznymi. Wymiary Answer Box przed zmianami wynosiły 557 x 195 pikseli, natomiast po zmianach wynoszą 644 x 176 pikseli. Wdrożenie to z całą pewnością wpłynie korzystnie na wyniki poniżej Featured Snippets, ze względu na większą przejrzystość.



Nowe zmiany niewątpliwie przełożą się na większy współczynnik klikalności. Nie tylko specjaliści SEO wiedzą, że dłuższe tytuły i opisy, wiążą się z dodatkowym miejscem do zachęcenia użytkownika do kliknięcia w dany wynik wyszukiwania, który w rezultacie może przyczynić się do większej konwersji w naszym serwisie.



Data: 25.07.2017

Autor: Andrzej



Źródła:



www.grupa-tense.pl/blog/google-zmienia-dlugosc-title-i-description/

www.blog.google



Grupa TENSE sp. z o.o. sp. k.
Wolsztyńska 5
60-361 Poznań
tel. 61 866 77 27